Mikä Avuksi Väsymykseen

Nyt kun aurinko paistaa ja päivät ovat vihdoin pidentyneet, niin luulisi, että energiaakin rupeaisi olemaan enemmän. Mutta ei. Jostain syystä oon ihan koko ajan superväsynyt.

Oon pari viikkoa mennyt ihan viimeistään klo 22 nukkumaan, jopa viikonloppuisinkin. Arkena useamman kerran klo 21 ja kerran klo 20! Arkisin herään siinä vähän jälkeen kuusi ja viikonloppuisin kahdeksan maissa.  Silti olen aamuisin todella väsynyt ja väsymys kestää koko päivän. Päiväuniakin olen joutunut nukkumaan.

Tuntuu, että puhti on vain poissa. No kai se on tätä kevätväsymystä, mutta odotan kovasti, että menisi ohi ja olisin taas oma energinen itseni.

Toisaalta unihan tekee hyvää. Se palauttaa treeneistä, lievittää stressiä sekä ylläpitää aineenvaihduntaa. Sen pitäisi myös palauttaa henkistä voimaa ja vireyttä, mutta vireystila on mulla kyllä nyt aika huono. 😀 Kaikki pitää vaan oppia ottamaan positiivisesti ja tällä  hetkellä selvästi nyt jostain syystä tarvitsen lepoa, joten pakko se on vaan hyväksyä.

Vinkkejä energisempään arkeen otetaan kyllä mielellää vastaan! Vitamiineja syön säännöllisesti, juon vettä 3-4 l päivässä ja harrastan liikuntaa, joten ainakaan noiden puutteesta ei väsymys johdu.

Onneksi myös omat lepohetket voi käyttää hyödyksi ja eilen vietin lepohetkeni Sulossa ripsihuollossa. On muuten katse taas mintissä! Kiitos vaan Sulolle!! <3

 

 

 

Kuinka Onnistuin

Minulta usein kysytään, että miten olen onnistunut muuttamaan elämätapani. Tähän ei ole yksittäistä suoraa vastausta, mutta tein lyhyen yhteenvedon siitä mitkä asiat mun mielestä on avainasemassa.

Halu/motivaatio

Jos et oikeasti tahdo tehdä muutosta, niin et tule siinä myöskään onnistumaan. Kaikki lähtee itsestä. Kesäkunnot jne kannattaa unohtaa ja ajatella pitkän tähtäimen tavoitetta. Jos motivaattori on pelkkä kesäkunto, niin ne kilot voivat aika nopeasti tulla takaisin, jos sitä uutta elämäntapaa ei ole oikeasti omaksuttu.

Älä mieti liikaa vaan tee

Joskus kannattaa lopettaa vain se miettiminen ja tehdä asioita ohjeiden mukaan. Jos joka päivä mietit, että onnistuuko tämä jne, niin eihän siitä mitään tule. Tee vain niitä terveellisiä valintoja ja harrasta liikuntaa säännöllisesti, niin onnistut varmasti.

Käytä järkeä

Jos noudatat kitudieettiä, mehupaastoja, jne niin kyllähän järjen jo pitäisi sanoa, ettei näiden avulla nyt mitään elämäntaparemontttia tehdä. Käytä siis tervettä järkeä. Syö monipuolisesti, terveellisesti ja säännöllisesti. Harrasta myös liikuntaa säännöllisesti. Jos lenkillä ei tule hiki, niin ei se kyllä sulta kauheasti rasvaa polta. Jos taas olet koko ajan aivan poikki, niin kannattaa miettiä menikö hieman överiksi? Eli kohtuu ja järki mukana kaikessa tekemisessä.

Nämä kolme asiaa on mun mielestä tärkeimmät asiat mitä pitää ottaa huomioon kun tehdään elämäntaparemonttia. Täytyy myös muistaa, että tämä vie aikaa ja alussa se tuntuu haasteelliselta. Ethän voi olettaa, että uudet terveelliset elämäntavat iskostuvat osaksi uutta elämää muutamassa viikossa. Tämä siis vie aikaa ja vaatii malttia. Muistakaa, että lopussa kiitos seisoo. 🙂