Fitness Camp Vol 2

Sunnuntaina aloitettiin aamu taas Mayorsilla klo 8 ja vuorossa oli jalkatreeni. Tätä pelkäsin eniten. 😀 Päivän ensimmäiseen treeniin kuului taas kiertoharjoittelut heavy-tekniikalla eli toistot siinä 8-12 ja ihan ok painoilla. Tehtiin mm. askelkävelyä, lantionnostoja, maastavetoa, vaakaprässiä jne.

/srv/www/fitfashion wordpress/releases/20150428115732/app/wp content/uploads/sites/76/2015/04/Kuva 33

Treenin jälkeen mentiin luennolle ja siellä meille oli puhussa taas Satu ja käytiin läpi kisoihin valmistautumista ja kisojen jälkeistä aikaa henkisestä näkökulmasta. Sadun luennon jälkeen Utti Hietala tuli kertomaan mitä kehossa tapahtuu dieetillä ja dieetin jälkeen ja korosti reverse-dieetin merkitystä.

/srv/www/fitfashion wordpress/releases/20150428115732/app/wp content/uploads/sites/76/2015/04/Kuva 13

Luentojen jälkeen vaihdoin Utin kanssa vielä omia ajatuksia ja siitä tuli itselle ainakin todella hyvä fiilis kun sain vaihdettua ajatuksia hänen kanssaan. Sain myös hyviä vinkkejä! Toki mikään tieto ei korvaa oman valmentajan ohjeita, mutta tässä oli lähinnä kyse vaan pikku vinkeistä sekä kokemuksien vaihtoa. 🙂

Luennon jälkeen vedettiin taas tiimiläisen kanssa pikakahvit sekä sitten alkoikin taas treenit. Vuorossa oli taas jalat ja vatsat. Tehtiin ekana neljä kierrosta neljää eri liikettä. Liikkeet tehtiin kiertoharjoitteluna oman kehon painolla.  Toistot olivat aika pitkiä jonka takia jalat hapottu todella hyvin! Sen jälkeen tehtiin samalla systeemillä myös vatsat.

/srv/www/fitfashion wordpress/releases/20150428115732/app/wp content/uploads/sites/76/2015/04/Kuva 42

Treenin jälkeen oli vielä päivän yhteenveto sekä saatiin pienet tuotepaketit Fitfarmilta lahjaksi kovasta työstä.

Sunnuntai oli mielestäni selvästi raskaampi kuin lauantai. Tämä oli odotettavissa, koska tiesin että treenaamme jalat kahdesti. Sunnuntain leiripäivä pelotti mua etukäteen aika paljon, koska oikeasti luulin etten kykene vetämään kahta jalkatreeniä päivässä. Oli ihan mieletöntä kun oikeasti selvisin hengissä noista treeneistä. 😀

/srv/www/fitfashion wordpress/releases/20150428115732/app/wp content/uploads/sites/76/2015/04/Kuva 54

En muista milloin viimeksi olisin ylittänyt itseni, niin hyvin kuin nyt vaakaprässissä. Tero oli koko sarjan ajan vieressä kannustamassa ja yhdessä vaiheessa mulle tuli taas se pakokauhun tunne kun tuntuu ettei vaan enää kykene tekemään liikettä. Sattui jalkalihaksiin niin paljon, että olin todella lähellä luovuttaa kesken sarjan. Tero vaan sanoi, että nyt sitä psyykettä koetellaan ja en hitto vie suostunut luovuttamaan siitä kivusta huolimatta. Ja en luovuttanut. Se fiilis kun selviää jostain tuollaisesta on uskomaton! Voittaja olo! Minä ja neiti M treenattiin jalkoja pareina ja vedettiin tosillemme etureisikyykyt ja kyllä sattu sekin! Hyvin neiti M kyllä tsemppas ja haasto mut siinä. Kiitos vaan! 🙂

/srv/www/fitfashion wordpress/releases/20150428115732/app/wp content/uploads/sites/76/2015/04/Kuva 32

Luennot olivat myös todella hyvät. Niin Sadun kuin Utinkin luento oli todella herättelevä. Nyt on paljon sulateltavaa. 😀 Ehkä kirjoitan jossain vaiheessa oman postauksen ajatuksista joita luennot herätti. Nyt on onnekas olo, että mulla on tulevia kisoja varten tämä kaikki informaatio jota pystyn hyödyntämään.

Sunnuntaina menin sitten nukkumaan jo klo 20. Maanantaina en pystynyt kävelemään kunnolla, koska olo oli kuin rekan alle jääneellä. Töissäkin luulivat että oon satuttanut mun selän kun kävelen niin hassusti. Noh, ainakin treenit meni perille. 😀 Oma valmentaja laittoikin viestiä, että seuraavat salitreenit saan vetää vasta torstaina. Sitä siis odotellessa. 🙂

/srv/www/fitfashion wordpress/releases/20150428115732/app/wp content/uploads/sites/76/2015/04/Kuva 23

Fitness Camp Vol 1

Pahoittelen taas blogihiljaisuutta. Nyt on ollut niin kiire, etten kauheesti oo kerennyt koostamaan kaikkia ajatuksia tänne. 🙂 Yritän nyt taas vähän useammin kuulumisia tänne päivitellä. Muistattehan seurata IG:ssä, koska sinne joka päivä postailen kuvia. (@johannavaris)

Viime viikko meni  siis oikeastaan vaan treenatessa. Tein muutaman lenkin sekä 7 salitreeniä. Kyllä, seitsemän salitreeniä. 😀

/srv/www/fitfashion wordpress/releases/20150428115732/app/wp content/uploads/sites/76/2015/04/Kuva 12

Olin nimittäin viikonloppuna Fitfarmin Fitness Campilla, joka järjestettiin pääosin Mayorsilla. Leiri kesti kaksi päivää ja niin lauantaina kuin sunnuntainakin aloitettiin jo klo 8 aamulla sekä lopeteltiin siinä viiden maissa.

Leirin vetäjänä oli Fitfarmin Satu Kalmi ja treenejä Sadun kanssa veti Farmin pt Tero Öhman.

Lauantaina aloitettiin olkapäiden sekä selän heavy -treenillä. Eli treenattiin olkapäitä ja selkää aika lyhyillä sarjoilla (noin 8-12 toistoa) ja aika kovilla painoilla. Ensimmäisenä treenattiin olkapäät kiertoharjoitteluna sekä sen jälkeen treenattiin selkä samalla systeemillä.

Treenien jälkeen menin kahvittelemaan neiti E:n ja neiti T:n kanssa ja vaihdettiin pikaisesti kuulumiset ja neitien fiilikset nyt viikko kisojen jälkeen. Oli ihana nähdä tyttöjä ja olisi ollut kiva kahvitella vähän pidempäänkin.

/srv/www/fitfashion wordpress/releases/20150428115732/app/wp content/uploads/sites/76/2015/04/Kuva 53

Päivällinen syötiin jo klo 10.

Kahvittelun jälkeen alkoi leirin luento Bikini- ja Bodyfitneksestä, jonka piti Satu ja Sirpa. Sirpa on meidän mahtava poseerausvalmentaja. Luennon jälkeen alkoi reilun parin tunnin poseerausharjoitukset. Vaikka jo omalla kohdalla poseeraus ei ole mikää uusi juttu, niin aina osallistun poseeraustunneille kun on vaan mahdollista. Nyt oli huippua, että tämä kuului tähän leiriin ja oli hyvä palauttaa mieliin ne omat poseerausasennot.

/srv/www/fitfashion wordpress/releases/20150428115732/app/wp content/uploads/sites/76/2015/04/Kuva 22

Poseerauksen jälkeen minä ja neiti M (toinen leiriläinen) käytiin kahvittelemassa ja vaihtamassa kuulumisia. 🙂 Ollaan molemmat oltu farmilla jo vuodesta 2012 joten juttua riitti.

Iltapäivällä meillä oli sitten vuorossa hauis- ja ojentajatreeni myös kiertoharjoitteluna. Nämä tehtiin aamun tapaan aika raskailla painoilla ja suht. lyhyillä sarjoilla. (Ainakin mun mielestä.)

Tämän treenin jälkeen treenattiin vielä olkapää ja selkä volyymitekniikalla eli tehtiin pidempää sarjaa. Tässäkin meillä oli neljä liikettä jotka tehtiin putkeen ja kierroksen jälkeen vasta tauko. Mukana oli myös yksi rintaliike. Omassa ohjelmassa ei ole ollenkaan rintalihaksille liikkeitä, joten vähän hirvitti tehdä mutta hyvin se meni.

/srv/www/fitfashion wordpress/releases/20150428115732/app/wp content/uploads/sites/76/2015/04/Kuva 43

Lauantaina leiri loppui siinä viiden jälkeen ja menin siitä suoraan kotiin ja nukahdin klo 22.

Leiripäivä oli aivan mahtava! Treenit oli todella rankkoja ja tuntui, että pääsin ylittämään itseni. Kädet olivat mielettömässä pumpissa treenien jäljiltä ja treeneissä oli kunnon tekemisen meininki. Leirille osallistui vain lisäkseni 7 henkilöä, joka oli mielestäni hyvä määrä. Tutustuttiin hyvin muiden leiriläisten kanssa toisiimme ja leirin henki oli todella hyvä!

Seuraavassa kirjoituksessa kerron minkälainen leiripäivä se sunnuntai oli. 🙂