Entinen #Fitcouple

Jessica kirjoitti inspiroivasti oman kehon muutoksista parisuhteen aikana ja kirjoitus antoi kipinän myös tälle postaukselle.

Kun tapasin ensimmäistä kertaa herra x:n, niin olin mielestäni ihan hyvässä kunnossa. Toki kisakunnosta ei ollut tietoakaan, mutta kiloja oli siihen joskus saavutettuun liian pehmeään kisakuntoon sellaiset +11 kiloa. Mulle se paino ja kunto tuntui ihan hyvältä, koska en ole ikinä edes unelmoinut liian laihasta rungosta. Itsekin tykkään, että on pehmeyttä ja myös niitä lihaksia edes jonkin verran.

Kuva siltä illalta kun tavattiin.

Kuva kisoista 2014.

Selasin yksi päivä niitä instagram-kuvia jotka ovat juuri tuolta ajalta kun me tavattiin. Tuntuu, että siitä olisi ihan hulluna aikaa. Tapasimme ensimmäistä kertaa alkuvuonna 2016. Aika nopeasti rupesimme tapailemaan ihan kunnolla, mutta ”virallisesti” seurustelemaan ruvettiin vasta syksyllä 2016.

Kuvailin silloin itseäni hieman sarkastisesti ”pinkiksi bikini fitness helvetiksi”. No siitä on tultu pitkä matka tähän hetkeen. 😀

Tammikuu 2016

Maaliskuu 2016

Eli ensimmäinen vuosipäivä lähestyy myös meillä. Kerettiin seurustella reilu puoli vuotta kun saatiin tietää, että meille tulee vauva. Raskausuutiset tuli kesken sen hetkisen dieetin, jossa olin saanut hyviä tuloksia aikaan. Dieetti loppui kuin seinään ja alkoikin mahan kasvatus. Olin silloin super tyytyväinen dieettiin, jonka olin suunnitellut itselleni ja aineenvaihdunta näytti pelaavan hyvin aikisempiin dieetteihin verrattuna erinomaisesti.

Helmikuu 2017

Liikunta jäi melkein heti pois kuvioista, koska olo oli kuukausia niin huono. Vartalo muuttui tuona aikana ja paljon. Paino nousi, lihaspaineet hävisi ja koko kropan koostumus muuttui.

Me molemmat ollaan kilpailtu kehonmuokkauslajeissa ja kehonrakennus on ollut elämäntapana jo vuosia. Olimme kumpikin alussa iloisia siitä, että meillä oli se sama elämäntapa joka yhdistää. Molemmat kävi tavoitteellisesti salilla, kiinnitti huomiota mitä suuhunsa laittaa ja osasi silti rentoutua. Nyt sitten kun se elämäntapa on vain toisella meistä, niin tuntuu kurjalta vaikka kyse onkin väliakaisesta ajanjaksosta. Onneksi tämä ei kumminkaan ollut ainut asia mikä yhdistää, koska siinä tapauksessa ei suhteella kyllä pitkällä tähtäimellä olisi tulevaisuutta. Olen itseasiassa yllättynyt miten vähän tämä elämäntapa on vaikuttanut meidän arkeen ennen raskautta ja nyt. Jotkut voi luulla aika kliseisesti, että ”fitnessparit” ei muusta juttele kun päivän makroista ja treeneistä. Meidän kohdalla noita aiheita ollaan käsitelty lähinnä sivulauseissa muutaman kerran kuukaudessa.

Joulukuu 2016

Heinäkuu 2016

Muistan kun kerroin julkisesti olevani raskaana, niin jotkut miettivät, että mitenköhän kroppani muutokset vaikuttavat herra x:ään. Toki kehonmuokkauslajien harrastaminen voi antaa tietyn käsityksen ihmisestä. Voin silti todeta onnellisena ettei nämä muutokset ole vaikuttaneet meidän parisuhteeseen tai meidän kahden väliseen kemiaan millään laila. Entinen #fitcouple onkin kohta #family. <3

 

 

 

Poikaystävänä Kehonrakentaja

Olen nyt saanut noin puoli vuotta kerätä kokemusta, että minkäslaista tämä seurustelu kehonrakentajan kanssa oikein on. Myönnän, että mulla oli hieman ennakkoluuloja heti alussa kun tavattiin. Mutta tunne oli varmasti molemminpuolinen, koska kyllähän mustakin saa väännettyä vaikka mitä stereotypioita ja ennakoluuloja. Oonhan mäkin kumminkin ex-bikinifitnesskisaaja ja bloggari. 😀

Joissain ennakkoluuloissa olen kyllä ollut oikeassa. Esim. hauiksen näyttäminen joka ikisessä kohdassa, missä edes vähän peilikuva heijastuu. 😀 Onneksi suurimmissa asioissa olin kumminkin väärässä.

Tässä hieman listaa mitä olen oppinut:

1.Ruoka-ajat

Auta armias, jos ruoka-aika venähtää, niin maailmanloppu on lähellä. Muuten lempeän miehen alta paljastuu x paikkaan ammuttu karhu! Onneksi tilanne on ohi heti kun verensokeri on taas ylhäällä. Täytyy siis aina pitää huoli, että ruokaa on saatavilla. Hänhän syö 6 kertaa päivässä, joten näitä ”vaarahetkiä” on aika paljon. 😀 Ehkäpä rupean kantamaan aina mukana protskupatukkaa, niin voin heti salaman nopeasti ojentaa sen, kun näen hänen kasvoiltaan mikä tilanne on lähellä.

2. Treenit on aina numero yksi

Treeneistä ei luisteta. Käytännössä työt ja treenit ovat tärkeimmät prioriteetit. Ei oikeastaan ole tilannetta minkä takia treeneistä voisi luistaa. Eli koko muu elämä suunnitellaan töiden ja treenien ympärille.

Toiaalta mua tämä ei ole haitannut, koska onhan mulla ihan sama juttu, vaikka en kisoihin olekkaan menossa. Työt ja treenit ovat mullekkin todella tärkeitä. Mulle se ei vaan ole niin big deal, jos joskus pääsen vain 3 kertaa salille viikossa.

3. Pullistelu

Tämä oli mun ennakko-oletus ja tämähän piti sitten paikkaansa. Olen toki lukenut muidenkin bodareiden haastatteluista, että tämä pullistelu on yleistä eli taitaa olla vain ”ammattitauti”.

Eli käytännössä aina vain kun on mahdollista, niin täytyy kuin pakonomaisesti tarkistaa se hauiksen koko. En ihan vielä ole päässyt jyvälle siitä, että tarkistetaanko onko se hauis pienentynyt vai suurentunut sitten edellisen kerran.

Alussa tämä oli vähän kiusallista. Ehkä jopa molemmille. Minä esim. astuin huoneeseen sisään ja toinen ”jäi kiinni” pullistelusta, josta seurasi vain kiusallien hiljaisuus.

4. Apua löytyy

Tämä on ollut todella positiivinen juttu. Jos esim. sängyn alle on tippunut jotain, niin todella helposti herra x vain nostaa sänkyä ilmaan. Ikinä myöskään mun ei tarvitse kantaa mitään. Olen myös saanut ”kyydin” sohvalta jääkaapille, eli elämähän on helpottunut kerta heitolla, kun käytännössä mun ei tarvitse kävellä enää edes sinne jääkaapille.

5. Pullistelukuvat

Tää itseasiassa oli mulle kuin lottovoitto! Näin bloggaajana otan kuvia ja paljon. Eli nyt kun myös minä joudun ottamaan toisesta henkilöstä pullistelukuvia, niin mua ei hävetä yhtään pyytää miljoona kuvaa musta blogia varten. 😀

6. Terveelliset elämäntavat

Alussa oletin, että nyt tämän kanssa ei sitten syödäkkään herkkuja tai käydä viinillä, mutta onneksi olin väärässä. 90% ajasta eletään sitä normaalia elämää, johon kuuluu se säännöllinen päivärytmi ja terveelliset elämäntavat. Silti sitä voi välillä höllätä ja tehdä jotain ihan muuta mitä normaalissa arjessa. Esimerkiksi kun oltiin lomalla Alicantessa, niin kyllä sitä viiniä meni ihan joka päivä. Tasapainona tälle, me käytiin matkalla yhdessä myös treenamassa melkein joka päivä.

Positiivisin yllätys on ollut se, että vaikka kehonrakennus on elämäntapa ja päivittäin tehdään asioita tietyn päämäärän takia, niin silti kehonrakennus ei oikestaan ole vaikuttanut meidän arkeen. Meillä on hyvin samanlainen rytmi ja kummankin intohimo on liikunta. Kumpikaan meistä ei tee tätä yksinomaan ulkonäön takia, vaan sen olon takia joka tästä seuraa.

Kirjoitus kirjoitettu pilke silmäkulmassa!