JohanOnTreenit Jakso 4

JohanOnTreenit* / Jakso 4

Ohessa on JohanOnTreenit-sarjan neljäs jakso.

Sarjan neljännessä jaksossa vieraanani oli Kia Rantalainen. Kia on lahtelainen hyvin menestynyt Body Fitness -kilpailija, joka kisasi mm. viime keväällä ja sijoittui silloin toiseksi. Tämän mimmin fysiikka on rautaa ja oon aina rakastanut Kian asennetta urheiluun ja tietenkin hänen fysiikkaansa! Olin todella innoissani, että sain hänet vieraakseni.

DSC01411

Kian kanssa treenattiin olkapäät ja epäkkäät. Itse en ole ikinä elämässäni treenannut epäkkäitä, joten tämä oli hyvinkin mielenkiintoinen kokemus! Olkapäätreeniähän mä kyllä rakastan, joten oli kyllä siistiä päästä treenaamaan ne Kian kanssa.

Tässä video:

 

Aloitettiin heti takaolkapäillä laitteessa. Tehtiin sarjapituuksina sellaista 12-15 toistoa.

Takaolkapäiden jälkeen tehtiin yhden käden pystypunnerrus. Tää tuntui kyllä paljon! En ole useasti tätä liikettä tehnyt, joten nyt kun katsoin videota niin huomasin, että ainakin oma asento on ihan päin p:tä.

DSC01309

DSC01304

Tästä siirryttiin perinteiseen pystypunnerukseen molemmilla käsillä. Ja siitä suoraan vipunostot sivuille, niin monta kuin tulee. Oli aikamoinen supersetti.

DSC01312

DSC01314

DSC01319

Tän jälkeen tehtiin olkapäitä ristikkäis-alataljassa. Siis taljassahan ei ollut ollenkaan painoa ja silti se oli todella raskas. Kia vetää hyvin puhtaasti sivuille, mutta mulla ei ollut mitään toivoa. Tän takia tein tämän liikkeen hieman eri tavalla eli itse tein tässä pystysoutua. Tästä mentiin suoraan tekemään vipunostot eteen tangolla. Eli tämäkin oli supersarja.

DSC01342

DSC01345

DSC01360

DSC01349

Tän jälkeen siirryttiin sitten niihin epäkkäisiin. Tehtiin supersarjana seuraavat. Eli ensimmäiseksi vinopenkiltä mahaltaan olankohautukset. Toinen liike oli samasta asennosta vipunostot eteen niin, että vetää olkapäät korviin. Näin liike meni suoraan epäkkäisiin. Tuntu kyllä oudolta mutta tehokkaalta. 😀

DSC01379

DSC01381

DSC01385

DSC01366

DSC01373

Iso kiitos Kialle vierailusta! Olin ihan rikki treenin jälkeen! Niin kuin kuvista ja videosta näkyy, niin mähän eläydyn ihan täysillä myös muiden treenaamiseen. 😀 Ilmeet on ainakin kohillaan. 😀 Käykäähän tykkäämässä muuten Kian fb-sivusta, niin pääsette seuraamaan häntäkin. 🙂 Upea ja motivoiva mimmi! <3

DSC01406

*JohanOntreenit-sarjan ideana on se, että pyydän aina mun omalle kotisalille vieraan. Tällä hetkellä vieraat ovat tunnettuja Bikini- ja Bodyfitnesskilpailijoita. Teen lyhyen haastattelun heti alkuun, jonka jälkeen treenataan vieraan lempitreeni. Itse saan tietää treenin vasta haastattelun aikana. Kaikille vieraille esitän samat kysymykset, jotta katsojat voivat vertailla vastauksia keskenään. 

Selkä- ja Olkapäätreeni Töölö Gymillä

Nyt sitten ensimmäistä kertaa elämässäni astuin Töölö Gymille. Paljon siitä tarinoita olen kuullut ja jonkin näköisenä fitness-mekkanahan olen sitä aina pitänyt.

Treffattiin neiti E:n kanssa Töölö Gymillä klo 18 ja tarkoituksena oli vetää kunnon selkä- ja olkapäärääkki. 

Aloitettiin treenit lämmittelyllä ja sen jälkeen siirryttiin taljaosastolle. Eli siellä oli useampi eri huone, jossa oli paljon kaikkia laitteita. Taljahuoneessa vedettiin ylätaljaa kolme sarjaa. Toistot oli tällä kertaa 15-20 ja viimeinen sarja tehtiin tiputuksilla.

Ylätaljan jälkeen tehtiin vaakatalja rusettikahvalla ja tässä samalla systeemillä mentiin eli 3 sarjaa ja 15-20 toistoa ja viimeinen sarja tiputuksella.

Tän jälkeen tehtiin vipuvarsi-talja ja siinä tehtiin kolme sarjaa, mutta toistoja ainoastaan 8 eli paljon painoa ja 8 oli maksimi toisto mikä sai tulla. Tässä pidettiin palautukset 20 sekunnissa. Kyllä poltti selässä!

Selkärääkkäyksen jälkeen mentiin sitten vapaapainoalueelle. Oli muuten aika iso vapaapainoalue. Tykkäsin! Ja oli aika kivat valotkin, nimittäin myös meikäläinen näytti siltä, että oon edes vähän siellä salilla käynyt. 😀

Olkapäätreeni aloitettiin pystypunnerruksella koneessa. Siinä pidettiin vakiopainot ja sarjoja  tehtiin kolme ja toistoja 15. Tää kyllä tuntui! Oli sen verran painoa, että viimeset toistot tehtiin pakkotoistoilla eli toinen auttoi.

Sitten siirryttiin vipunostoihin. Eli tehtiin istualtaan vipunostot sivuille suorin käsin. Otettiin kahdet painot ja tehtiin niin monta kun tulee isommilla painoilla ja sitten kun pakkotoistojen jälkeen ei enää irronnut, niin siirryttiin pienempiin painoihin ja sama homma. Eli tällä systeemillä mentiin kolme sarjaa ja voin sanoa, että olkapäät oli poikki.

Olkapäätreeni ei suinkaan jäänyt tähän vaan sitten tehtiin vipunostot sivulle vuorokäsin ilman taukoja. Asento poikkes edellisestä, niin että toinen painoi koko ajan olkapäätä alas eli liike oli hyvinkin eristävä. Asento oli muutenkin hieman erillainen, koska ryhti korjattiin niin, että olkapää oli mahdollisimman takana. Näitä kolme sarjaa ja 15 toistoa.

Sitten tehtiin vielä etuolkapäät vipunostoilla eteen kaaren kautta. Näitä samalla tavalla eli kolme sarjaa ja toistot 15-20.

Viimeiseksi tehtiin vielä pushdown kaaren kautta taljassa  3  x 15.

Huhhuh, että oli hyvä treeni. Oli ihana treenata kaverin kanssa! Sovittiin, että ruvetaan nyt oikeasti treenaamaan useammin yhdessä. Kiitos vaan E:lle! <3

Töölö Gymi oli todella hyvä sali ja se oli kivaa vaihtelua omaan saliin verrattuna. En mä sitä enää fitness-mekaksi kyllä kutsu, koska siellä oli suurin osa ihan peruskuntoilijoita (joka oli hyvä asia). 🙂

Sellainen vielä, että JohanOnTreenit Kia Rantalaisen kanssa julkaistaankin vasta tiistaina 13.10. Nyt on kumminkin mun IG:ssä traileri eli kannattaa tulla seurailemaan ja katsomaan traileri. (IG:johanonfitness).

FullSizeRender