Mille Näytän Bikineissä 4 Kk Synntyksestä

Nyt kun meillä alkoi vauvauinti, niin jouduin kaivamaan vaatekaapista mun bikinit, joita käytin myös raskauden aikana. Vähän kauhulla puin niitä päälle kotona ja mietin, että ihmisten ilmoille pitäisi sitten näissä lähteä.

Katsoin kumminkin itseäni peilistä ja ajattelin, että ei tämä tilanne ole niin paha mitä olin päässäni kuvitellut. Joo onhan sitä ylimääräistä sekä pehmeyttä ja mun urheilijamaisuus on kadonnut kokonaan, mutta ei se haittaa. Lapsen saannin jälkeen oma mieli on todella paljon armollisempi kuin aikaisemmin.

Ennen Theoa mietin ulkonäköäni todella paljon ja treenasin aina 5 kertaa viikossa salilla ja siihen päälle aerobiset. Alitajunnassa oli koko ajan se mille näyttää ja miten voisin näyttää paremmalta. Näin jälkikäteen ajateltuna se oli aika uuvuttavaa. Kaikki nuo ajatukset ovat hävinneet Theon myötä. Tietenkin haluan edelleen näyttää hyvältä, mutta se ei ole enää niin hallitsevaa kuin aikaisemmin. Ja ehdottomasti haluan takaisin kaikki kadotetut lihakset ja vielä enemmänkin, mutta rauhassa ja kropan palautuminen edellä.

Täytyy sanoa, että on aika virkistävää olla ihan suhteellisen sinut itsensä kanssa, kaikista muhkuroista huolimatta. Ihanaa on myös olla potematta huonoa omatuntoa, jos ei nyt jokaisen suupalan kaloreita laske.

Se miksi tänne näitä bikinikuvia jakelen kaikkien ihmisten nähtäviksi on se, että mua ainakin kiinnostaa nähdä miten muut palautuvat raskaudesta. Raskauden aikana googlettelin todella paljon tätä aihetta. Vaikka jokainen palautuu raskaudesta omalla tavallaan ja nopeudellaan, niin silti se vaan kiinnostaa.

Toivon, että tästä on jollekin myös hyötyä. Tältä tosiaan vartaloni näyttää raskauden jälkeen. Raskauden aikana kiloja tuli 21 kg, joista jäljellä 3,5 kg.

Jos muuten mietitte, että mistäs moinen rusketus, niin ihan purkista. 😀 Sain testattavaksi Curasanon itseruskettavan (Curasano self-tanning spray). Se on spray-pullo. Mun ystävä rusketti mut tuossa yksi päivä. Meni vaan 10 miinuuttia ja rusketus oli pinnassa. Itsellä oli toivomuksena sellainen ”pidennetty viikonloppu Kreikassa” -rusketus, mutta tällä tuli ”yksi viikko Turkissa”. Laitettiin vain yksi kerros rusketusta. Mitä useamman kerroksen tuota laittaa, niin sen tummempi tulee. Oon testannut vaikka mitä rusketuspulloja/spraytä, niin tämä kyllä levittyi todella tasaisesti ja kuivui nopeasti. Tykkäsin. 🙂 Tulen kyllä varmasti käyttämään jatkossakin.

Täytyy sanoa, että äitiys on tehnyt hyvää minulle ja minun ajatusmaailmalle. <3

Miten Kävi Keskivartalon Kuntoutuksen

*Sisältää mainoslinkkejä

Noin kuukausi siten kirjoittelin, että osallistun kurssille, jonka tarkoituksena on auttaa palautumaan raskaudesta ja synnytyksestä. Nyt kurssi on takana ja halusin jakaa teille omat kokemukseni.

Kyseessä oli siis viisi viikkoa kestävä Nordic Fit Maman Kuntouta keskivartalo -äitikurssi, jossa joka päivä tuli kyseisen päivän tehtävä/tehtävät. Jokaiselle viikolle oli oma kattoteema, joita oli Lantionpohjan lihasten testaus ja tunnistaminen, Vatsalihasten erkaantuman testaus ja syvien vatsalihasten harjoitteita, Keskivartalo, liikkuvuus ja oma laatuaika, Liikkuvuus, kaunis ryhti ja armollisuus itseä sekä elämäntilannetta kohtaan sekä Keskivartalon vahvistus ja koko kehon treeni osaksi arkea

Kurssin tärkeimmät tavoitteet olivat mm. Oppia tunnistamaan lantionpohja lihakset ja syvät vatsalihakset, parantaa tukea keskivartaloon, saada keskivartalon harjoitukset osaksi omaa arkea ja edesauttaa erkauman parantumista.

Koin itse, että kurssi oli minulle juuri hyvä tähän elämäntilanteeseen. Theo on vasta 3 kuukautta ja sen hoitaminen ja arkijutut vie vaan yllättävän paljon aikaa, joten en olisi pystynyt tekemään joka päivä pitkiä harjoituksia. Tämän kurssin harjoitukset kestivät aina 5-10 minuuttia, joten pystyin ne todella helposti tekemään.

Tehtäviin oli myös helppo palata muinakin päivinä, koska verkkoympäristö oli niin yksinkertainen ja kaikki tehtävät säilyi siellä koko kurssin ajan. Jotkut tehtävät tein mm. salitreenin yhteydessä, joka oli mulle sitä ”omaa aikaa”.

Kurssilla oli myös hyvä liikkuvuusharjoitus, jonka otin mukaan mun jokapäiväiseen venyttelyhetkeen sekä mun omaan lämmittelyyn, jonka teen ennen salia.

Kurssin aikana sain takaisin syvien vatsalihasten kontrollin. En tietenkään täydellisesti, mutta hyvin kumminkin. Ennen kurssia en jotenkin saanut aktivoitua syviä vatsalihaksia. Kurssin aikana uskalsin treenata salilla hieman kovemmin jo, koska sain sen tuntuman lantionpohja lihaksiin sekä syviin vatsalihaksiin. Tämän ansiosta salilla liikkeet tuntuivat hyvin hallituilta.

Suosittelen tätä kurssia kyllä lämpimästi.

Jos itselläsi on raskaus takana niin lähde ihmeessä mukaan tälle kurssille. Seuraava Kuntouta keskivartalo – Äitkurssi alkaa 19.3. ja se maksaa nyt 69€ (ovh. 99€). Lisätietoja kurssista täällä.

Itse tulen nyt osallistumaan myös Treeni, ravinto ja hyvinvointi – Äitikurssille. Tällä kurssilla paneudutaan juuriki noihin kolmeen pääteemaan. Kurssin yhtenä tavoitteena on saada kovemmatkin treenit osaksi arkea, jos ihminen sitä toivoo ja terveelliset ruokavaliot osaksi koko loppuelämää.

Tottakai itse omalla kokemuksella tiedän miten ruokavalion saisi kuntoon ja miten treenataan ja kovaa, mutta nyt kun synnytyksestä on niin vähän aikaa ja imetän, niin haluan tehdä tämän ammattilaisen avulla. Odotan innolla jo tätä kurssia!

Jos haluat osallistua mun kanssa tälle kurssille niin tämän hinta on nyt 69€ (ovh. 89€). Pääset tutustumaan tähän kurssiin tästä.

Kirjoittele kyllä taas kurssin edetessä omia fiiliksiä. Toivon, että ainakin nyt saisin ruokavalion suhteen itseäni niskasta kiinni. 🙂

Tässä vielä koottuna nämä kurssit: