Puoli Vuotta ja -20 Kg

Nyt on sitten mennyt 6 kuukautta raskaudesta. Raskauskiloja mulla tuli 21 kg ja niistä on enää jäljellä  tasan 1 kg. Vartalon koostumus on aivan eri kuin ennen raskautta, joka on ihan luonnollista. En myöskään voinut treenata raskauden aikana. En ole vieläkään päässyt säännöllisesti salitreenien pariin, koska olen ollut nyt pari kuukautta jatkuvan flunssan kourissa. Onneksi flunssa näyttäisi olevan nyt takana ja viikonloppuna uskaltaudun salille.

Haluan sanoa nyt heti alkuun, että en missään nimessä halua, että tämä postaus jotenkin kasaisi muille äideille painetta tai stressiä palautumisesta. Jokainen meistä on ainutlaatuinen yksilö, joka palautuu omalla tahdillaan. Toinen palautuu kuukaudessa ja toisella voi mennä vuosi. Toiset eivät välttämättä palaudu koskaan sellaiseksi kuin ennen raskautta. Senkin asian olen myös itse hyväksynyt. Naisen keho on uskomaton! Se kasvattaa 9 kuukauden aikana valmiin ihmisen, ihanan pienen ja niin rakkaan aarteen. Ei ole ihmekään, että se jättää vartaloon ikuiset muistonsa ja palautuminen voi viedä aikaa. Äitiyden myötä kehon muutokset vaan hyväksyy ja itsekin olen vaan onnellinen, että mulla on Theo. Venynyt iho ja muhkura siellä täällä on vaan toissijaisia asioita.

Olen todella tyytyväinen miten raskauskilot ovat lähteneet. Itsellä on aina ollut haasteita hormonitoiminnan kanssa ja kroppa todella helposti kerää nestettä ja myös rasvaa. Olin aivan varma, että saan todella nähdä vaivaa raskauskilojen tiputtamiseen, mutta kerrankin olin väärässä. Nämä kilot ovat vain lähteneet ihan itsestään.

Toki lapsen saamisen myötä oma arkiaktiivisuus on kasvanut huimaan määrään entiseen elämään verrattuna, vaikka treenit ovatkin jääneet vähemmälle.

Olen syönyt mitä on tehnyt mieli. En kumminkaan ole herkutellut yllin kyllin tuon joulunajan jälkeen. Toki pikku herkkuja siellä täällä nyt tulee… Melkein päivittäin. 😀 Ulkonakin käyn aika paljon syömässä, mutta 99% kerroista menen syömään Subwayn puolikkaan leivän.

Odotan innolla pääseväni säännöllisten treenien pariin ja silloin rupean kyllä enemmän kiinnittämään huomiota myös ruokavalioon. Mun varmasti pitäisi syödä vähän enemmän ja monipuolisemmin. Ehkäpä teen itselleni pitkästä aikaa jopa ihan ruokavalion. 🙂

Olen todella kiitollinen omalle keholle kaikesta mitä se on kestänyt ja siitä, että se on antanut mulle rakkaan Theon. <3 

Sain muuten Påre skincarelta kaikille mun lukijoille mahtavan edun! Olen käyttänyt Påreen puhdistusgeeliä ja 24h-voidetta viime syksystä lähtien ja mun iho ei ole ikinä ollut näin hyvässä kunnossa. En ole koko aikana tarvinnut mitään muita rasvoja/pesunesteitä. Tuotesarja sopii aivan kaikille ihotyypeille!

Tässä hieman tietoa Påreesta: Tuotesarjan teho perustuu luonnostakin löytyviin hedelmähappoihin, jotka ihon pintaa kuorimalla kirkastavat ihoa ja kannustavat ihoa uudistumaan, saaden ihon näyttämään tasaisemmalta. Vadelman AHA kirkastaa ihoa, samalla kun puolukan ja vihreän teen antioksidantit suojaavat ihoa. Aloe Vera rauhoittaa ihoa ja koivusta saatava ksylitoli yhdessä kehostakin löytyvän hyaluronihapon kanssa kosteuttavat ihoa, mehiläisvahan ylläpitäessä ihon kosteustasapainoa. Tuloksellista ihonhoitoa helposti ihotyypistä riippumatta.

Saatte nyt koodilla: VIP -25 % ostoksista! Koodi on voimassa 10.5-15.5.2018. Suosittelen todella lämpimästi näitä tuotteita!

Pääsette verkkokauppaan tästä!

(Linkki ei ole mainoslinkki eli en saa komissiota/provisiota ostoksista.) 

 

Mille Vartalo Näyttää 4 Kuukautta Synnytyksestä

Nyt on taas aika tämän kuukauden vartalotsekkiin. Nyt täytyy sanoa, että olen hieman jo katsellut mitä suuhuni pistän. Olen jättänyt roskaruuan pois melkein kokonaan. Eilen kävin ystävien kanssa syömässä, mutta en edes muista milloin kävin ulkona syömässä ennen eilistä. Karkkiakaan en ole syönyt koko kuukauteen. Herra x on kyllä edelleen ostanut niitä suklaita kotiin n. kerran viikossa, mutta ei enää onneksi useammin.

Salilla olen käynyt nyt sen n. 2-3 kertaa viikossa ja yritän edelleen nostaa noita kertoja siihen 4-5 kertaan viikossa. Nyt olen käynyt muutaman kerran jopa vaunulenkillä, joka on itsessään jo saavutus. Yritän nyt lisätä myös niitä, jotta Theo pääsee ulos ja itse saan aerobista liikuntaa.

Raskauskiloja on jäljellä noin 3,5 kg. Vaikka aika vähän on enää jäljellä, niin kropan koostumus on kyllä aivan eri mitä se oli ennen raskautta, koska lihaksia on lähtenyt.

Edelleenkään kiire ei ole kuntoon pääsemisellä. Pienin askelin vaan palautellaan. 🙂 Alavatsa on raskauden jälkeen se isoin ongelmakohta, mutta sekin on kyllä hyvin palautunut siitä minkälainen se oli heti synnytyksen jälkeen.

Salillakin on ollut kiva huomata, että kyllä sieltä alta taas alkaa pikku hiljaa edes jotain lihaksia tulla esiin. Ystävä laittoikin mun yhteen salikuvaan kommentiksi, että ”Nonni, epäkäs on tullut takaisin”. 😀 Mieluummin ottaisin kyllä ne olkapäät takaisin, jotka oli vuosi sitten. 😀

1 kk synnytyksen jälkeen / 2 kk synnytyksen jälkeen / 3 kk synnytyksen jälkeen / 4 kk synnytyksen jälkeen

 

1 kk synnytyksen jälkeen

 

4 kk synnytyksen jälkeen

 

Muutama viikko sitten salilla.