Selkävammaisen Jalkatreeni

Nyt vihdoin ja viimein uskaltauduin pitkän tauon jälkeen treenaamaan jalat. Joka ikinen päivä mulla edelleen tuntuu selässä pientä kipuilua, mutta nyt voin sanoa, että sen kivun kanssa olen oppinut elämään. Kipua hellittää kehonhuolto ja liikkuminen. Olen aikaisemmassa kirjoituksessa kertonut tarkemmin mitä ongelmia selän kanssa on. Pääset siihen tästä (selän tuomio).

Nyt sitten päätin viikonloppuna treenata jalat ja hyvinhän se meni. Kyllähän se kikkailuja ja esivalmisteluita vaati, mutta se ei haitannut.

Aloitin treenin sillä, että lämmittelin juoksumatolla n. vajaa 10 min reippaalla kävelyllä. Tämän jälkeen siirryin kehonhuoltonurkkaukseen, jossa aktivoin syvät vatsalihakset usealla eri liikkeellä. Samalla avasin myös lonkankoukistajat sekä hermotin takareisiä ja pakaralihaksia.

Alkuvalmistelun jälkeen menin treenaamaan. Ensimmäiseksi tein etureisiojennuksen laitteessa. Tein tämän kummallakin jalalla yhtäaikaa ja tahti oli todella rauhallinen ja keskityin pitämään asennon stabiilina. Tässä tein kolme sarjaa ja 12 toistoa.

Etureisiliikkeen jälkeen menin takareisilaitteeseen niin, että tein liikettä yhdellä jalalla aina kerrallaan. Vapaa jalka oli koukussa ja nojasi jalkatukeen. Näin sain pidettyä selän suorassa asennossa ilman mitään heijausliikettä. Syvät vatsalihakset oli tietenkin jännityksessä koko ajan. Tätä liikettä tein vuorotellen kummallekin jalalle 3 sarjaa ja 15 toistoa.

Tämän jälkeen siirryin loitontajiin. Tässä otin pienen etunojan tukea vasten niin, että selkä pysyi tikkusuorana koko liikkeen ajan. Keskityin supistamaan liikkeen pakaroilla. Näitä tein 3 sarjaa ja 15 toistoa.

Lopuksi tein kahvakuulan kanssa yhden sarjan kyykkyjä vajaalla liikeradalla, ettei selkään sattuisi. Viimeistelin treenin rauhallisilla lantionnostoilla ilman painoja.

Treenin jälkeen menin vielä n. 10 minuutiksi juoksumatolle jäähdyttelemään. Tämän jälkeen tein vielä uudelleen syvien vatsalihasten aktivoinnit, lonkankoukistajien avaukset, venytykset ja rullasin jalat läpi foamrollerilla.

Seuraavana päivänä jalat ja pakaralihakset olivat todella kipeät, mutta selkä ei ollut ollenkaan kipeä. Olin todella innoissani!! 🙂

Toivottavasti tämä auttaa muita samoista ongelmista kärsiviä. 🙂

Näyttökuva 2015-11-8 kello 11.01.33

Glukosamiinia Selkävaivoihin

Oon aloittanut syömään nyt uutta lisäravinnetta, jonka sain mun yhteistyökumppanilta New Organics:ilta. Tuote on Glukosamiini, joka on itseasiassa nyt mulle todella ajankohtainen. Mulla polvet narskuu ja selkäkin on reistaillut kuten moni lukija jo tietääkin. Uskon, että tämä uusi lisäravinne voi edesauttaa paranemisprosessia. Tämä Glukosamiini oli mulle ihan uusi juttu ja tässä on teillekin hieman lisätietoa mitä se oikein on.

Glukosamiini on rustojen, selän välilevyjen, nivelpintojen sekä nivelnesteen rakenneosa, jonka ansiosta rustot ovat joustavia ja kestäviä.  Glukosamiineja on myös mm. verisuonten seinämissä, silmissä, jänteissä jne. Glukosamiinit itsessään hidastavat rustokudoksen hajoamista, koska ne stimuloivat rustosoluja.

 Glukosamiinin perustarkoitus on suojata nivelrustoja rappeutumasta. Sitä on käytetty ihan ympäri maailmaa hoitona mm. iskiaksen oireisiin sekä muihinkin selkä- ja nivelvaivoihin. Glukosamiini lievittää niveltulehdusta ja pikku hiljaa pitkän ajan kuluessa se myös voi korjata rustovaurioita. Glukosamiinin ansioita myös tulehdus kipulääkkeitä voi ottaa vähemmän, koska se tehostaa niiden vaikutusta.

 Tässä Puhdas+ Capsin Glukosamiinissa on 400 mg puhdasta kasviperäistä glukosamiinia. Heidän tuotteet eivät sisällä ainesosia äyriäisistä ja sen takia sopii myös hyvin kasvissyöjille. Puhdas+ Capsin kaikki tuotteet ovat valmistettu Suomessa ja niissä ei ole mitään säilytys/täyteaineita.

 Tästä pääsette tutustumaan heidän muihinkin tuotteisiin, joita itse käytän päivittäin. http://www.puhdascaps.fi/

gl