Nyt Oli Jumppatunti Mun Makuun

Mut kutsuttiin mukaan viime perjantaina testaamaan Elixian juuri lanseerattuja uutuustunteja. Olin muiden vaikuttajien ja toimittajien kanssa ensimmäinen, joka niitä pääsi kokeilemaan täällä Suomessa.

Tilaisuus järjestettiin Elielin Elixialla ja se alkoi jo klo 8. Mukana tapahtumassa oli myös Casall, joten saatiin kaikki heidän treenihousut, urheilurintaliivit, treenipaita sekä juomapullo.

Oli muuten taas pieni Johannahetki! Ajattelin luonnollisesti, että en meikkaa tilaisuuteen yhtään, koska mennään heti aamusta treenaamaan. VIRHE! Mun olisi pitänyt ajatella, että normaalisti kun menen yksinäni treenaamaan, niin en aamulla meikkaa. 😀 Menin paikalle ja suurimalla osalla oli kyllä meikit naamassa. Kivahan se oli kuvia ottaa. 😀

Okei. Seuraavaksi tarvitsen microblading-kulmat ja ripset takaisin. 😀 Treenivaatteet by Casall!

Olen käynyt perinteisillä jumppatunneilla viimeksi varmaan kymmenen vuotta sitten. Sen jälkeen, kun aloitin salitreenailun, niin olen lähinnä käynyt spinningissä ja joogassa, salitreenin lisäksi.

Nyt pääsimme testaamaan Bodyforlife, Purestrenght ja Hiitthebike tunnit. Vedimme näistä jumpista 30 minuutin demoversiot. Hiitthebike oli taas täysversiona, koska se itsessään kestää vain 3o minuuttia.

Aloitimme Bodyforlife-tunnilla. Tunti on ns. matalan kynnyksen jumppatunti ilman vaikeita koreografioita ja hyppimistä joka puolelle. Tämä sopi kyllä mulle, koska sekoan aina jumppa-askelissa ja inhoan sitä hyppimistä. Tämä oli hyvä aerobinen treeni, jossa tuli kyllä hiki. Voisin kuvitella meneväni tällaiselle tunnille uudelleenkin.

Toisena testasimme Purestrenght-tunnin, jossa on tuotu salitreenailu jumppasalin puolelle. Tästä voin sanoa, että nyt oli tunti minun makuuni. Tunnin aikana tehtiin triplasarjoja isoilla painoilla ja toistot pidettiin siinä 8-12 luokkaa. Eli lihaskasvua tavoitteleva tunti. Tykkäsin todella paljon. Nyt on paikat hyvällä tavalla kipeinä tunnista. Tällaisella voisin kyllä korvata jonkun salitreeneistäni. Uskon, että tunti sopii myös hyvin sellaisille, jotka eivät tykkää itse käydä salin puolella treenaamassa.

Molemmilla tunneilla jouduin pari liikettä korvaamaan vatsalihasten erkauman takia. Esim. suoria vatsalihaksia en voinut tehdä, joten tein vinoja vatsalihaksia ja maastavedon sijaan tein sumokyykkyä. Mavea en voi tehdä mun selän takia.

Tämän tunnin jälkeen jouduin itse poistumaan paikalta, koska jouduin menemään takaisin Theon luokse. Harmitti kyllä, että Hiitthebike jäi välistä. Kuulin, että se oli todella rankka. Hiit-treenihän on tällä hetkellä aika pinnalla. Hiitin hyviin puoliin kuuluu se, että lyhyessä ajassa tehdään räjähtävä treeni, joka jää polttamaan rasvaa kehossa myös treenin jälkeen. Itse tykkään tämän tyylisestä treenaamisesta.

Poistuessani paikalta sain vielä aamupalan mukaan, jonka nautiskelin sitten kotona. Mahtava aamu kaikin puolin!

Kiitos paljon Elixialle ja Casallille energisestä aamusta. 

Muutoksia Treenisuunnitelmiin

Viime viikolla pääsin treenaamaan 4 kertaa salilla ja fiilis oli mitä mahtavin. Alkuperäinen suunnitelma oli, että teen aina erkauman parantumista edistäviä liikkeitä alkuun ja lopuksi 1-2 lihasryhmää ns. satujumppamaisesti eli kevyesti.

Kuva vuodelta 2015 kotisalilta, jolla nytkin kävin treenaa.

Nyt sitten päätinkin, että rupean treenaamaan treeniohjelman mukaan, mutta vaan varovasti ja normaalia pienemmillä painoilla. Eli käytännössä teen aina erkauman parantumista edistäviä liikkeitä alkuun, jotka samalla myös aktivoi syviä vatsalihaksia. Näin saan keskivartaloon myös hyvän kontrollin tunteen, että pystyn treenaamaan turvallisesti.

Kuva vuodelta 2015 JohanOnTreenit-sarjan kuvaksista.

Tammikuussa 2016 tein itselleni todella hyvän treeniohjelman, jolla sain hyviä tuloksia aikaan. Päätin ottaa tuon saman treeniohjelman nyt käyttöön, mutta vaihdoin muutamia liikkeitä joita en voi erkauman kanssa tehdä. Liikkeet joudun tekemään pienemmillä painoilla kuin aikaisemmin, koska tietenkin voimatasot ovat laskeneet ja mun täytyy saada pidettyä kontrolli keskivartalossa aivan koko ajan. Eli mitään rykimistä ei saa tehdä missään tilanteessa.

Kuva vuodelta 2015 JohanOnTreenit-sarjan kuvaksista.

Eilen pääsin vetämään ensimmäisen treenin mun ohjelmasta. Tein olkapäät ja ojentajat. Treeni tuntui todella hyvältä. Sain koko ajan pidettyä liikkeet hallittuna. Tuntui mahtavalta vetää kokonainen treeni ja hikoilla kunnolla. On sellainen fiilis, että vihdoin olen saanut itseni takaisin! Tätä tunnetta oon kyllä kaivannut.

Kuva viime viikon treeneistä.

Mulla on käytännössä nyt kuusijakoinen saliohjelma, mutta teen sitä kiertävänä. Voin erikseen kirjoittaa itse treeniohjelmasta, jos haluatte?

Kivaa keskiviikkoa! <3