30 v ”Bileet”

Lauantaina vietettiin ystävien ja herra x:n kanssa mun synttäreitä. Olosuhteet huomioon ottaen bileistä tuli ”muutaman” asteen verran rauhallisemmat kuin mitä olin joskus vuosi sitten suunnitellut.

Olin vuokrannut Vaakunasta junior sviitin. Sviitissä oli makuuhuone, olohuone sekä iso parveke kaupungin ylle. Huone oli 9 kerroksessa, joten näkymät parvekkeelta oli kyllä huikeat.

Käytiin lauantaina x:n kanssa syömässä ja sitten suunnattiin hotellille. Hotellilla laitettiin yhdessä tarjottavat esille ja kerettiin pikku hetki siinä huilia ennen kuin ensimmäiset vieraat saapuivat.

Äitini oli hommannut meille tarjottavaksi mansikkakakun, voileipäkakun, pullaa ja keksejä sellaisesta pienestä leipomosta. Voin muuten sanoa, että oli hyvää! Loput tarjottavat ostin kaupasta, ihan vain turvallisuussyistä ettei nyt kenenkään ilta päättyisi ruokamyrkytykseen. Eli en siis kokannut mitään. 😀 Ystäväni teki myös munavoita ostamilleni karjalanpiirakoille, joten pääsin kyllä helpolla. Kiitos vaan äidille ja neiti H:lle. Juomana tarjoilin vieraille kuohuvaa.

Olin kutsunut paikalle lähipiirin ja onneksi suurin osa pääsi paikalle. Taas sai nauraa ihan vedet silmissä. Oli kivaa kun nyt sellaiset ystävät ketkä eivät aikaisemmin olleet toisiaan tavanneet saivat myös tutustua toisiinsa. Suurin osa ei myöskään ollut tavannut herra x:ää aikaisemmin, joten olihan se hyvä, että ennen lapsen syntymää myös x sai nimelleen kasvot. 🙂

Tällaiset illat tekee kyllä niin hyvää. Oon niin onnellinen mun ystävistä! Huhhuh mitä ihmisiä mulla on ympärillä.

En voi sanoin taas kuvailla miten ihana fiilis mulla oli juhlien jälkeen ja se euforia kaikesta siitä nauramisesta!

Kiitos ystäville ihanasta illasta ja muistamisista! Ootte vaan nin huippuja! <3 <3

Sunnuntaina päästiin nauttimaan x:n kanssa vielä hotelliaaiminen ja päivällä mentiin hänen perheensä luokse syömään. Oli ihan häkellyttävää, että hänen perheensäkin antoi minulle synttärilahjoja, vaikka olenkin aika tuoretapaus tässä perheessä. Ei voi olla muuta kuin kiitollinen. 🙂

Koko viikonloppu oli siis todella ihana!

Romanttinen Urheiluviikonloppu Helsingissä

Tiedättekö sanonnan ”aina ei tarvitse mennä merta pidemmäksi kalaan”? Tämä pätee hyvin myös matkailuun. Olen aina rakastanut matkustelua ja ihan jo ajan ja budjetinhallinnan vuoksi se ei tarkoita, että olisin joka kuukausi ulkomaan matkalla vaan suosin myös ihan kotimaanmatkailua ja etenkin lähilomailua.

Nyt perjantaina pääsimme herra A:n kanssa romanttiselle lähilomalle Helsinkiin. Kyllä, Helsinkiin. Näin Vantaalaiselle matka-aika ei ollut kuin 20 minuuttia ja mielestäni se oli juuri sopiva aika matkustaa minilomalle. 🙂

Lomailunhan päätarkoituksena ainakin omalla kohdalla on päästä hetkeksi pois arkirutiineista ja kodin pyykkivuoren painostavasta katseesta eli rentoutumaan. Itselläni siihen riittää hyvin arjen irtiotto ihan lähikaupungissa. Se tekee myös hyvää parisuhteelle. Meillä molemmilla on omat työt ja harrastukset joten yhteinen järjestetty aika tekee aina hyvää. Päätettiin ottaa matka ”romanttisena urheilumatkana”.

Meillä oli varattu huone Helsingin Original Sokos Hotel Vaakunasta ja huone oli aivan ihana. Oma olohuone, makuuhuone ja kylpyhuone, jossa oli kaksi suihkua ja sauna. Kun pääsimme huoneeseen, siellä odotti pullo kuohuvaa sekä suklaalajitelma. Voitte uskoa, miten onnellinen olin, että olin säästänyt illaksi oman vapaasyöntini.

Hetken hengähdystauon jälkeen mentiin tuhlaamaan Herra A:n lahjakortit viereiseen kauppakeskukseen. Siinä mukavasti vajaa muutama tunti aikaa vierähtikin.

Meille oltiin tehty pöytävaraus klo 19 hotellin ylimpään kerrokseen, ravintola Loisteeseen, johon shoppailureissun jälkeen mentiin. Olin odottanut tätä koko viikon joten olin aika innoissani, koska A) Tiesin että ravintolan maisemat ovat upeat ja en ole kertaakaan aikaisemmin siellä illallista syönyt ja B) en ollut kahteen viikkoon koskenut taaskaan muuhun kuin omaan arkiruokaan (kanaan ja riisiin). 😀

Meille oltiin varattu ikkunapöytä ja saatiin heti kärkeen tervetuliaisjuomat. Itsekkin jopa melkein koko lasillisen kuohuvaa join. Olihan se aika romanttista, mutta juoma vaihtui nopeasti pepsi maxiin. 🙂

Herra A otti alkuruuaksi mustajuurikeittoa ja parmesan tikun ja itse jätin alkuruuan välistä, että varmasti jäi hyvin tilaa pääruokaan ja tottakai jälkkäriin! Pääruuaksi otettiin molemmat pippuripihvit ja perunakakut ja oltiin molemmat aidosti sitä mieltä ettei vähään aikaan olla syöty niin hyvää lihaa. Jälkiruuaksi otin lakka-juustokakkua ja A otti Mojitomoussea. Maistelin kyllä A:nkin jälkkäriä ja oli sekin hyvää. Omani oli myös todella hyvä! Herra A vaan varasti mun lakat mun annoksesta.

Illallisen jälkeen sulateltiin ruokia ja pätettiin mennä ulos vähän kävelemään ja ihailemaan Helsingin kaupunkia kaikessa rauhassa. Vapaasyöntini takia halusin käydä hotellin viereisestä karkkikaupasta vielä karkkipussin kävelylle mukaan. Kierreltiin kaupunkia noin tunti. Raitis ilma teki hyvää ja niin kyllä teki ne karkitkin. 🙂

Hotellilla päätettiin laittaa vielä sauna lämpiämään ja käydä perjantai-illan saunassa. Loppuilta menikin saunoen ja kylmää pepsimaxia juoden. Ihan täydellinen ilta.

Lauantaina aamulla herättiin ajoissa. Hotellihuoneessa oli kirkasvalolamppu herätyskellona ja en ole aikaisemmin sitä testannut ja toimi muuten hyvin! Voisin sellaisen hommata kotiinkin!

Herättiin tarkoituksella niin, että päästään heti aamusta syömään aamupala. Halusimme, että aamupalan ja treenien välissä on noin pari tuntia aikaa, että treenitkin kulkee optimaalisen hyvin.

Aamupalaksi söin mm. luomupuuroa, sämpylän, luonnon jugurttia ja pähkinöitä sekä kananmunan valkuaisia. Okei, myönnän! Söin myös yhden pienen pullan. 😀 Huh. Rakastan hotellin aamiaisia! Oli rentouttavaa syödä aamiainen kaikessa rauhassa hotellin ylimmässä kerroksessa ja katsella pikku hiljaa heräilevää kaupunkia. Aamiainen oli siis samassa ravintolassa missä oltiin käyty illallisella eli Loisteessa.

Original Sokos Hotel Vaakuna, Helsinki tekee yhteistyötä Sats Elixian kanssa ja kaikki hotellin vieraat pääsevät treenaamaan sinne maksutta. Heti aamulla noin kymmenen maissa päästiin Sats Elieliin treenaamaan. Heti kun päästiin sisään meidät tunnistettiin ja kysyttiin, että miten hotelliyö meni ja olin aivan otettu tällaisesta pienestä yksityiskohdasta! 🙂

Päätettiin Herra A:n kanssa vetää yhteinen olkapäätreeni johon kuului aina kaksi pitkää sarjaa ja kaksi heavy-sarjaa. Lämmiteltiin aluksi crossarilla 5 minuuttia, jonka jälkeen käytiin vielä olkapäät läpi pienillä painoilla. Tehtiin mm. vipareita, pystypunnerrusta, takaolkapäitä, rinnallevetoa sekä pystysoutua. Tuntu kyllä hyvin olkapäissä! Sats on entuudestaan mulle tuttu paikka treenata, mutta A:lle tämä oli eka kerta. A:n mielestä sali oli todella monipuolinen ja  sieltä kyllä löytyi laitetta ja painoa ihan jokaiselle treenaajalle tavotteista riippumatta. Itsekin pidän paljonkin Satseista ja siksi olen heillä myös jäsenenä.

Treenin jälkeen mentiin takaisin hotellille ja käytiin vielä aamusaunassa.

Oli kyllä ihan täydellinen irtiotto arjesta. Suosittelen lämpimästi kaikille niin pariskunnille ja vaikka ystävyksille jotka haluavat viettää minilomaa. Reissun tavoitteet täyttyivät ainakin omalla kohdalla hyvin; rentouduttiin, vietettiin aikaa yhdessä, syötiin hyvin ja urheiltiin. Mitä sitä muuta kaipaakaan. 🙂

Ps. Tiesitkö muuten että kun hotelli avasi ovensa vuonna 1952 niin se majoitti silloin olympiavieraat? Hotellin aulassa oli kirja hotellin värikkäästä historiasta jota suosittelen myös vilkaisemaan jos hotellissa on yötä. 🙂

Kiitos paljon Helsingin Original Sokos Hotel Vaakunan henkilökunnalle mahtavasta palvelusta ja ihanasta reissusta sekä kiitos Sats Elixia Elielille hyvästä treenipaikasta!

(Kirjoitus tehty yhteistyössä Helsingin Original Sokos Hotel Vaakuna kanssa)