JohanOnTreenit F. Johanna Hermans

JohanOnTreenit / Jakso 1

Tässä se nyt sitten on. JohanOnTreeni-sarjan ensimmäinen jakso. 

Linkki videoon tässä.

Pahoittelen, että saan tämän liveksi vasta nyt. Oli hieman tekniikan kanssa ongelmia. 🙂

Sarjan ideanahan on se, että pyydän aina mun omalle kotisalille vieraan. Tällä hetkellä vieraat ovat tunnettuja Bikini- ja Bodyfitnesskilpailijoita. Teen lyhyen haastattelun heti alkuun, jonka jälkeen treenataan mun vieraan lempitreeni. Itse saan tietää treenin vasta haastattelun aikana.

Sarjan ensimmäinen vieras on Johanna Hermans. Hän ei mielestäni kauheasti esittelyjä kaipaa, mutta tiivistettynä hän on voittanut vuonna 2014 Fitness Classicin lyhyen Bikini-sarjan ja noussut sitä kautta suureen suosioon. Olen itse fanittanut häntä, jo ennen hänen ekoja kisoja. Mutta mielestäni hienoin asia, jonka voin hänestä mainita (upean fysiikan lisäksi) on hänen luonne. Hän on todella ystävällinen ja jalat maassa tyyppi ja mä itse arvostan sellaisia henkilöitä suuresti. Joten oli ilo ja suuri kunnia päästä treenaamaan Johannan kanssa kahdestaan!

DSC01047

Tässä on video haastattelusta ja meidän treeneistä! Kannattaa katsoa koko haastattelu, jotta tiedätte, että mitenkä Kille Kujala ja Mika Nyyssölä nousi meidän keskustelussa esiin. 😉

Linkki videoon myös tässä.

Treenattiin etureidet ja voin sanoa, etten ole pitkään aikaan treenannut tällä tavalla etureisiä. ”Pikkasen” hapotti. 😀

Tehtiin yksi supersarja, johon kuului reisienojennus ja jalkaprässi kapealla jalka-asennolla. Ekana lämmiteltiin pienemmillä painoilla, jotta oikea lihas saisi jo vähän tuntumaa ennen oikeita työsarjoja. Kierroksia tehtiin kolme ja toistoja 15-20.

DSC00992

DSC00989

DSC00980

Toinen liike mikä tehtiin superin jälkeen oli askelkyykky todella kapealla askeleella. Tämä oli kokonaan uusi liike mulla ja meni vähän aikaa että hoksasin sen. Vasta vikassa sarjassa taisin hieman päästä jo mukaan siihen, että miten se kuuluu tehdä.

DSC00999

DSC01001

Tämän jälkeen tehtiin lankkukyykkyä. Tätäkään en ole aikaisemmin tehnyt ja videosta huomasin, että tekniikka kyllä petti ja pahasti. Mutta ainakin nyt, juurikin tän videon ansiosta, osaan sen tehdä. Tää hapotti ja pahasti!

DSC01008

DSC01010

DSC01016

Viimeisenä liikkeenä tehtiin pallokyykky. Tää oli tuttu liike, mutta reidet oli jo tässä vaiheessa niin rikki, että eihän siitäkään mitään tullut. 😀 Ideana oli, että tehdään niin pitkään kun vaan tulee. Pääkoppa ei pysyny tässä mukana ja en mennyt ihan alas asti ja liike jäi tosi vajaaksi. Sitten kun uskalsin vihdoin mennä alas asti, niin sinnehän mä jäin. 😀

DSC01028

DSC01026

Mitä mä sitten opin näistä yhteisistä treeneistä. Ensinnäkin en ole uskaltanut tehdä oikeastaan mitään noista liikkeistä ikuisuuksiin, koska polvet ja selkä on reistaillut. Nyt kun uskalsin, niin oli mahtava tunne huomata, että mä pystyin ne tekemään ilman minkäänlaista kipua. Opin taas sen, että mun pää luovuttaa aivan liian helpolla, etenkin näissä jalkaliikkeissä. Pitäisi muistaa, että epäonnistuminen (eli se kaikista viimeisin toisto jota ei vaan enää tule) on tavoite. Pitää nyt vain taas tajuta, että epäonnistuminen on onnistuminen. Viimeisessä liikkeessä sen kumipallon kanssa olisi pitänyt vaan uskaltaa tehdä puhtaasti ja jos oisin jääny ekalla sinne alas, niin se ei ois haitannut ketään. Eli oppimista tapahtui ja paljon! Oli kertakaikkiaan huipputreenit!

Iso kiitos mun vieraalle Johanna Hermansille! <3 Iso kiitos myös kuvaajalle Eeva V sekä Martinlaakson Fitness24Seven:ille.

DSC01039

1

Voitte InstaGramissa seurata sarjaa: #johanontreenit / @johannavaris

Instagramissa löytyy myös aina Herra A:n esitys mun tulevasta vieraasta. ;D

SnapChatissä julkaisen uuden vieraan aina ennakkoon, joten siellä luvassa myös matskua! SC: johanonfitness

 

 

johannavaris

13 vastausta artikkeliin “JohanOnTreenit F. Johanna Hermans”

  1. Jee, vihdoinin, tätä odotin! 😀 Tosi kiva idea!! Itse näkisin meilelläni jatkossa ehkä enemmän treeniä ja vähemmän puhetta, kiinnostaisi nähdä vaikka kokonainen sarjakin jotain liikettä tms. 🙂

    • Moikka, Kiitos. :)) Joo kehitysehdotuksia otetaan ehdottomasti vastaan. 😀 Ensi videossa on tulossa kyllä enemmän treeniä. En halunnut tehdä liian pitkää videota, mutta voi olla että siitä ajatuksesta pitää luopua. 😀

  2. Moi! Kiva idea! Mutta hei pakko kysyä, miksi noi tukivyöt kun ei kuitenkaan oo mitään 2x omalla painolla mavea tms missä niistä on jotain hyötyä 😀 Vai onko joku vanha selkävamma? :/

  3. Moikka, Kiva että kommentoit. 🙂 Juuh mulla on välilevyn repeämä, jonka takai käytän todella paljon ihan perustreeneissä tuota vyötä. Sitten ihan kyykyissä / mave liikkeissä mulla on vielä tuon vyön lisäksi siinä päälä sellainen lääkäriltä saatu vyö. 😀

  4. Hei! Tämä on hyvä idea, mielenkiintoista päästä perehtymään kisailijoiden treeneihin ja liikevalintoihin. Kuulisin mielelläni samassa yhteydessä aina mitä muuta ko. henkilö tekee treenivkon aikana eli miten ko. päivä suhteutuu kokonaistreeniin.

    • Moikka, kiva että tykkäsit. Hyvä vinkki tuo kysymys! Pistän korvan taakse. 🙂

  5. Mun mielestäni video oli toooosi hyvä! 🙂 Tykkäsin että oli puhettakin, sillä alan harrastajien kommentit ja mielipiteet kiinnostaa kyllä tosi paljon 🙂 En siis pistä pahakseni vaikka haastikset olisivat pidempiä ja reeniäkin saa näyttää enemmän, kymmenminuuttinen meni hurauksessa! ;D

    Näytät kyllä Johanna hyvältä!! 🙂 ..ja toki Hermanskin 😉

    Tuohon vyöasiaan vielä, että bikinissä lajinahan tavoitellaan x-mallin vartaloa ja vyötärön tulee siksi olla kapea – käyttämällä vyötä ei vatsalihaksia tarvitse aktivoida liikkeissä turhan takia kun vyö antaa riittävän tuen = keskivartaloon ei tule ei-toivottua paksuutta 🙂 Ettei siellä aina tartte olla selkävaivaa taustalla, itsellänikin vyö käytössä oikeastaan treenissä kuin treenissä 🙂

    • Oi ihanaa! Kiitos!! 🙂 <3 Juuh ihan totta. Olen kuullut, että jotkut käyttää ihan "treenikorsettia" jotta vatsalihakset pysyy aktivoituna koko ajan, sekä auttaa selkävaivoihin. 🙂

  6. Kiitos!! Tykkäsin kovasti ja varmasti kokeilen tätä treeniä itseksenikin 🙂 Mun mieleen oli myös pitkä haastatteluosiokin!

  7. ois ollut kiva jos oisit kirjottanut kaikista liikkeistä toistojen määrät ja millä painoilla teitte 🙂

    • Moikka, voin yrittää saada ylös jatkossa myös noita määriä ja painoja jos ne kiinnostaa. 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta