Selän Kehitystä

Maanantaina uskaltauduin treenaamaan noin vajaan kahden viikon tauon jälkeen selkää. Selkä on ollut edelleen arka, mutta ajattelin että pakko se on nyt vaan kokeilla miltä se treeni siellä tuntuu. Päätin, että otan aika varovasti ja tunnustelen vähän miten se lihas reagoi ärsykkeeseen.

Menin tekemään selkätreenin mun kotisalille eli Martinlaakson Fitness24Seveniin. Se oli ihan tupaten täynnä porukkaa, mutta en antanut sen haitata, vaan pokkana kyselin laitteissa että voidaanko vuorotella. Onneksi melkein kaikki otti sen ihan positiivisesti ja sain tehtyä treenin ihan hyvässä tahdissa.

Maanantain treeni:

  • Ylätalja kapealla otteella 3 x 8 x 41 kg
  • Kulmasoutu kp 8 x 17,5 kg/käsi, 8 x 20 kg/käsi
  • T-soutu 2 x 8 x 40 kg + tanko 20 kg
  • Alatalja 2 x 12 x 37 kg
  • Viputalja yhdellä kädellä vuorotellen 2 x 15 x 40 kg
  • Vasarakääntö maaten viistopenkissä 2 x 10 x 5 kg/käsi
  • Hauiskääntö maaten viistopenkissä 2 x 10 x 5 kg/käsi
  • Hauiskääntö z-tangolla 2 x 10 x 20 kg
  • Hauiskääntö scottissa 2 x 10 x 7 kg/käsi
  • Vatsat vinopenkissä 2 x 12 x 15 kg

 Treeni meni ihan mielettömän hyvin. Selkään ei sattunut kertaakaan ja pystyin melkein ihan normaaleilla painoilla tekemään. Selkään ja hauikseen sain kunnon tuntuman ja olin tosi tyytyväinen treeniin.

Kotona otettiin muutama kuntokuva selkäpumpista. Laitoinkin sen heti valmentajalle vertailuna siihen kun aloitettiin ja koutsi vastasikin että tota voi sanoa kehitykseksi. Oli siis ilmeisesti tyytyväinen. 😀

kuva 5

Tätä kuvaa en laittanut valmentajalle mutta tässä näkyy se tilanne mistä oon itse lähtenyt liikkeelle. Hyvä aina välillä palauttaa itselle mieleen. 🙂

 

kuva 2

Tän kuvan laitoin valmentajalle. Alhaalla oleva kuva otettu kisavalmennuksen startatessa ja yläkuva otettu maanantaina. 🙂

 

kuva 1

 Nyt tuli ehkä liian monta selkäkuvaa yhteen postaukseen mutta anti mennä. 😀

Sain eilen mun kisadiettiruokavalion. Vielä ei isoja muutoksia ruokamäärin onneksi tullut. Rehellisesti olisin odottanut isompiakin muutoksia mutta tässä vaiheessa mennään vielä maltillisesti. Hiilareita on siis melkein jokaisella aterialla vielä eli en ihan vielä kuole nälkään. 😀 Isoimmat muutokset tuli siihen mitä juon ennen treeniä ja treenin aikana. Myös aamulenkit lisättiin. Aamulenkkejä inhoon koko sydämestä, mutta tiesin että ne alkaa heti dietillä. Odottelen vielä uutta treeniohjelmaa.

kuva 3

Eilen olin Satsilla tekemässä myös takareisi/peppu-treenin. Nämä on nyt viimeisiä ns. ”kasvatustreenejä” joten paineet kovasta treenistä oli suuret.

Aloitin treenin jalkaprässillä johon kumminkin aika maltillisesti lisäsin painoja, koska ei ollut kukaan varmistamassa. Tein jokaista liikettä aina 2-3 sarjaa ja sarjat pidin kohtuu lyhyenä, jotta sain laitettua painoa enemmän. Kisadietillä ainakin uskoisin, että sarjojen määrät ja pituudet tulee lisääntymään. Jalkaprässin jälkeen tein lantion nostot 100 kilolla, takareidet laitteessa hermottaen niin, että niin rutistus kuin vapautus oli hallittu, takareidet tein myös maaten laitteessa ja tässä tein likkeen negatiivisella palautuksella. Lopuksi tein askelkävelyt 24 x kahvakuulat kädessä (12 kg/käsi) ja 18 x 16 kg/käsi. Viimeisenä liikkeenä tein selänojennukset ankka-asennossa.

Treenin jälkeen venyttelin kevyesti jalat, mutta muuhun kroppaan tein pidemmät venytykset. Olo ei ollut treenin jälkeen ns. ”maansa myynyt” mutta nyt on kyllä paikat kipeenä.

Huomaan, että aamut on ollut nyt jotenkin helpompia, kun aurinko on paistanut. Mulla on ollut hyvä fiilis heti aamusta! Oon kyllä niin innoissani tosta kisadietistä vaikka se vaatiikin tiettyä asennoitumista mutta mä haluan vaan niin paljon nähdä mitä täältä alta löytyy ja löytyykö. Eniten mua huolettaa noi mun jalat että onko siellä rasvan alla yhtään lihasta.  Tiedän että voimaa kyllä on mutta ei se takaa että sieltä alta paljastuis kauniit lihaksikkaat koivet. Noh pidetään sormet ristissä. 🙂

Ihanaa viikkoa kaikille!!

Mut löytää myös Instasta; @johannavaris ! Sinne vaan seurailemaan. :))

Ja Ainiin; Tulkaahan kaikki haulukkaat Sulon maksuttomaan kehonhuoltopäivään nyt launtaina! Käy lukemassa siitä lisää täältä.

 

kuva 4

 

 

johannavaris

5 vastausta artikkeliin “Selän Kehitystä”

  1. Heippa,

    mielenkiintoista kuulla sun fiiliksiä sitten kun dieetti alkaa! Jaiks 😛
    Olisi kiva kuulla sun lisäravinteista dieetillä. Tai just kun sanoit että latausjuomiin jne. tuli isoimmat muutokset! Vieläkö syöt kreatiinia kun dieetti alkaa?

    • Moikka,

      Kiitos kommentistasi. Syön aika paljon kaikkia vitamiineja ja lisäravinteita ja kyllä edelleen kreatiinia dietilläkin syön. 🙂 Oon aikasemmin juonut shockia ja intraa niin käytännössä niiden tillae vaihdettiin muut tuotteet. Nyt uutena tuli mm. BCAA:ta ja EAA:ta. 🙂

      Juuh päivittelen kyllä tänne heti fiiliksiä kun dietti alkaa. 🙂 Kiitos että seurailet! 🙂

      YT,
      Johanna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta