Valmentajien Tapaaminen

Nyt on sitten taas palaveerattu valmennustiimin kanssa. Tapasin siis eilen Tampereella valmentajani Jarin (Jari Mentula) ja Harrin (Harri Forsberg).  Mulla itsellä oli taas paljon ajatuksia ja toiveita. Omalla toivelistalla oli, että saisin lisätä treeniä, esim. kuudennen salitreenin viikkoon. Toisena toiveena oli myös, että olisin saanut dietata tammikuun, koska kiloja on keertynyt ihan hyvin jo nyt ja pelottaa miten paljon enemmän kertyy seuraavana 3-4 kk aikana ennen itse kisadieettiä.

Aloitettiin tapaaminen taas perinteisesti kuntotsekillä.  Kroppa on kerännyt hirvittävän määrän nestettä ja mulle sanottiinkin, että jos mussa ois hana ja sen aukaisisi, niin musta lähtis varmaan 5 litraa nestettä tosta noin vaan. Kroppa on kerännyt nestettä hormonallisista syistä mutta myös kehossa on paljon rasitusnestettä. Mulle sanottiin ettei mun kroppa/elimistö ole missään nimessä ns. ”täysin normaali” vaan mussa näkyy heti jos stressaan, kroppa ylirasittuu jne, niin se imee heti nestettä kuin pesusieni. Tämä tietenkin luo haastetta, mutta se vaan pitää ottaa huomioon ihan kaikessa.

Mulla edelleen on todella vähän hiilareita ruokavaliossa ja valmennustiimi oli ehdottomasti sitä mieltä, että hiilareita pitää nyt vaan lisätä. En missään nimessä saa dietata tammikuuta, koska se on vaan turhaa kropan kiusaamista tässä vaiheessa ja se ei hyödynnä mitään. Vaikka muutama kilo saataisiinkin alas tammikuussa niin ne tulisi luultavimmin heti takaisin, koska ruokaa olisi lisätty helmikuussa. Mun kehossa on vielä kehitysalueita ja nyt kaikki paukut pitää laittaa siihen, että kehityn.

Treenejäkään en saanut lisää vaan itseasiassa mun kolmas jalkatreeni otettiin pois. Onneksi sain kumminkin ylimääräisen yläkroppatreenin tilalle. Me testataan nyt kuukausi näin, koska mulla rasitusnestettä on eniten jaloissa, niin nyt annetaan jaloille vähän huilia ja katsotaan jos saatais rasitustilaa näin vähennettyä.

Kerroin, että olen edelleen käynyt niillä mun ihanilla aamukävelyillä, mutta niihinkin mua pyydettiin nyt kiinnittämään enemmän huomiota. Eli jos mua väsyttää tai vähänkään ”ärsyttää” aamukävelylle lähteä, niin silloin en saa mennä. Kaikki stressitekijät pitää nyt saada vähennettyä ja kehon tulee myös saada sitä lepoa. Mun pitää taas kiinnittää enemmän huomiota noihin yöuniin, että saan ne 8 h yöunet ja viikonloppuisin yritän nyt ottaa myös päiväunia, jotta kroppa saa mahdollisimman optimaalisen palautumisen.

Ruokavalioon tehtiin sellaisia muutoksia, että kalorivaihtelut otettiin kokonaan pois ja hiilaria lisättiin, niin että saan sitä jokaisessa päivän ateriassa. Koutsit sanoi, että nyt katsotaan miten mun pääkoppa pysyy mukana, koska nyt tää on se isoin juttu mulle. Paino tulee varmasti väkisinkin taas nousemaan kun mun kroppa reagoi hiilaariin niin, mutta ilman noita hiilareita me ei voida aloittaakkaan puhumaan mistään kisadieetistä.

Tiedän, että hiilareita tullaan varmasti nostamaan tuostakin pikku hiljaa, mutta nyt keho pitää saada totutettua siihen. Kyllähän se keho jossain vaiheessa tottuu hiilarienkin saantiin ja silloin se ei enää rupea varastoimaan sitä nestettä samalla tavalla kuin nyt. Eli nyt mun alkuperäinen ajatus siististä offikunnosta saa olla historiaa ja nyt vaan pitää laittaa aivot narikkaan ja tehdä mitä käsketään. Kyllä mulle vakuuteltiin, että en mä tällä ruokavaliolla samanlaiseksi tule kuin mitä joskus oon ollut. 🙂

Vapaa-aterioita mulla on nyt ollut kerran viikossa, mutta niitä vähennettiin nyt niin, että vapaa-ateria on kerran kahdessa viikossa. Ainakin nyt alkuun, kun noita hiilareita nostettiin.  Tarkkaillaan taas vähän, että miten se keho reagoi.

Varmistelin taas toiselta koutsiltani, että onko se oikeasti mahdollista saada mun varatalosta muokattua yhtä timanttisista kuin lajin kärkisijat vaatii ja oli ihana kuulla, että kyllä se on mahdollista. Kovaa työtä, omistautumista ja malttia. Sitä se vaatii. 🙂

Nyt lähti testattavaksi kotiin Fitfarmin Pannukakku mixi, koska sitä mulle nyt määrättiin iltapalaksi. Kai tää Pannukakkuja iltapalaksi oli joku lohdutuspalkinto siitä kun kaikki nyt tehdään täsmälleen toisin päin mitä oisin halunnut. 😀 Koutsit tietää miten kauhean nirso oon ja mieluitenhan mä söisin vaan valkuaiasta tai maitorahkaa. 😀 Nyt sitten testasin tätä ja ai että se oli hyvää. Olin aivan skeptinen sen suhteen. Olin ihan varma etten tykkää siitä, mutta se oli oikeasti ihan mielettömän hyvää. En edes lisännyt mitään makeutusjauhetta siihen vaan tein juuri ohjeiden mukaan ja laitoin päälle marjoja. Oi mikä herkku! Kyllä tätä nyt kelpaa vedelläkkin joka ilta. 🙂

Jouluna saan nyt olla ihan rennosti, mikä on ihan kiva. Kunhan vaan syön niitä hiilareita. 😀 

Kävin eilen illalla tekemässä myös jalkatreenin sitten kotisalilla ja herra A oli mukana. Ennen kuin lähdin salille hain fiilistä koutsin juuri julkaistusta olkapääjumppa-videosta. Pääsette katsomaan sen muuten tästä. Samalla mentaliteetillä lähdin salille tekemään jalkoja.

Jalkatreeni meni ihan sairaan hyvin. Halusin vetää treenin hemmetin kovaa, joten turvatakseni mun selän laitoin keskivartalon ympärille mun selkätuen jonka lääkäri on määrännyt ja sen päälle vielä salivyön, jotta kontrolli joka ikisessä liikeessä säilyy keskivartalossa.

Tein jokaisen liikkeen niin miten valmentaja mulle tapaamisessa sanoi: ei se treenien määrä vaan se treenien laatu. Eli 110% keskittyminen joka ikiseen treeniin, joka ikiseen sarjaan, joka ikiseen toistoon.

Herra A varmisti muutamassa liikeessää ja kannusti vieressä sekä teetätti muutaman pakkotoiston. Sain vedettyä sarjat niin hyvin loppuun, että sarjan jälkeen joka ikinen jäsen vaan tärisi ja jouduin välillä sulkemaan ihan silmät, että sain kasattua itseni seuraavaan sarjaan. Ihan mieletön tunne.

Nyt mun vaan pitää saada sama meininki joka ikiseen treeniin ja joka ikiseen sarjaan. Kun lihaksessa alkaa se ärsyttävän ihana mutta kipeä polte, niin siinä vaiheessa alkaa vasta ne toistot millä oikeasti on merkitystä siinä lihaksen kasvattamisessa.

Tää kirjoitus on hyvä lopettaa suoraan lainaukseen Herra A:lta. Kysyin eilen salitreenin jälkeen että uskotko, että saadaan oikeasti ensi syksynä lavalle parempi paketti kuin viimeksi ja herra A sanoi hyvin, että ”tottakai uskon, lähtökohta on ihan eri ja aikaa kehittyäkkin on paljon. Helppoa se ei tule taaskaan olemaan, mutta jos se olis niin ethän sä tätä tekisikään.” 🙂 Oli aika hyvin sanottu. 🙂

10868197_10153268663226542_926140716444186991_n

Tässä on viimeisen 12 kk muutos. 🙂

Näyttökuva 2014-12-21 kello 12.53.41

Kuva ennen valmentajien tapaamista.

kuva 1-2

 

Näyttökuva 2014-12-21 kello 13.00.04

Nam! Suosittelen!

 

 

johannavaris

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta